Leverantör

Den här informationen riktar sig till dig som är leverantör till Bilreda eller som arbetar på en service- eller plåtverkstad.

Självservice/FAQ

Rutiner vid fakturering

Fakturaadress: 
Företagets namn 
Bilreda
Box 4159
131 04 Nacka

Vänligen maila fakturan i pdf-format till oss på faktura@bilreda.se 
Fakturan måste alltid innehålla ett Regnr.

För att vår gemensamma kund ska få en smidig hantering hos er ber vi er följa nedanstående rutiner.

Vi tar emot fakturor som rör:

  • verkstads- och reparationsarbeten
  • däck
  • glas
  • försäkringsärenden och självrisker
  • bilrelaterade inköp 

Vid ordinarie service och vid försäkringsärenden behöver ni inget kostnadsgodkännande ifrån oss. Vid övriga reparationer över 5 000 kronor exklusive moms, kontakta oss på leverantor@bilreda.se eller på 08-466 91 50.

För en smidig hantering och för att underlätta för dig som leverantör, behöver vi följande information vid fakturering:

  • Registreringsnummer
  • Mätarställning
  • Jobbnamn/beskrivning. Om flera jobb har utförts ska kostnaden vara uppdelad per jobb, exempelvis service och däckbyte.

Säkerställ att föraren har fått en specifikation och har undertecknat utförd arbetsorder.

Försäkringsärenden

Vid reparation av en skadad bil ska ni innan arbetet påbörjas säkerställa att föraren har anmält skadan till sitt försäkringsbolag och har fått ett skadenummer. Skadenumret och/eller skadedatumet anges på fakturan.

När skadan är anmäld och ni har fått ett skadenummer följer ni försäkringsbolagets skadehanteringsrutin för åtgärd av skada, bärgning eller hyrbil. Självrisk och eventuell moms på skadan faktureras till Bilreda.


Självservice

Vanliga frågor (FAQ)            Leverantör           Blanketter


Bli kund hos oss

Kontakta oss