Självservice

Självservice

Här hittar du som är kund hos Bilreda översiktlig information om våra tjänster och tips på hur du kan administrera din egen bil. Du kan också leta efter svaret på din fråga under "Vanliga frågor".

Skador

Skador ska alltid anmälas till försäkringsbolaget. För personbilar yngre än tre år finns en vagnskadegaranti som täcker skadorna på bilen. Bilen har under dessa tre år en kompletterande försäkring, en delkaskoförsäkring, hos ex Länsförsäkringar som är Bilredas försäkringsleverantör.
Observera att om bilen har en gällande vagnskadegaranti måste anmälan göras innan garantin går ut. Anmälningstiden varierar mellan de olika bilmärkena, 30-90 dagar. Vad som gäller för just ditt fordon finner du i fordonets handlingar gällande vagnskadegarantin. 

För mer information om skadeanmälan och hur du ska agera vid olika skadeärenden, klicka här.

För hjälp och information om ditt skadeärende eller din försäkring ska du i första hand vända dig till ditt försäkringsbolagKlicka här för att ta reda på i vilket försäkringsbolag din bil är försäkrad. Du länkas vidare till Transportstyrelsens hemsida. Gör en sökning på din bils registreringsnummer, klicka sedan på "Ägare/brukare" och "Försäkring". Klicka här för kontaktuppgifter till de olika försäkringsbolagen.

Länsförsäkringar Jämtland LF

 Bilreda samarbetar med LF. Har du ditt fordon försäkrat via LF ska du skicka in en skadenamälan till: Länsförsäkrings SAK Box 300 831 24 Östersund Alternativt maila till bilredaskador@lfz.se

Informationsfolder från LF Jämtland finner du här

Vill du anmäla din skada per telefon eller har andra frågor om försäkringen hos LF så ringer du på 0771-666400.

Skadeanmälan - Är ditt fordon försäkrat via Bilreda, vänligen använd denna för rapportering till Länsförsäkringar Jämtland

 Skadesupporten på Bilreda finns tillgänglig vid frågor under kontorstid 8-16. Du når oss på skador@bilreda.se och via telefon på nummer 08-466 91 50.

Inloggning till våra system

Har du problem med att logga in kan du kontakta oss på forare@bilreda.se. Ange vilken mejladress du vill att vi lägger in i våra system. Observera att det är denna mejladress som vi kommer använda om vi behöver komma i kontakt med dig. Skulle du behöva ett nytt lösenord skickar vi det till den mejladressen.

Bilskötsel

Som förare är du ansvarig för bilens skick. Det är viktigt att du alltid följer serviceplanen. Har du några frågor kan du kontakta oss på 08-466 91 50 eller forare@bilreda.se.

Däckbyte ska hanteras av någon av våra samarbetspartners Däckia, Vianor, Euromaster eller Däckpartner. Det är också där däcken ska förvaras.

Stenskottsreparationer och rutbyten utförs av Ryds bilglas och Carglass.